Rotaract klubb

lördag 18 juni 2022

Mona Ulvåknippa

Distriktet har fått en ny Rotaract klubb. Rotaract Borås-Viskan som stöds av Borås-Viskan RK.  Rotaract står för Rotary in Action och är Rotarys ungdomsorganisationer.

Några av medlemmarna hade en invigningsmiddag tillsammans med president Lotta Preijde, inkommande president Kerstin Häregård, AG Maria Ekbrand samt DG Lena Liljenhed Ekman den 17:e juni.

Båda klubbarna kommer tillsammans att springa Kretsloppet i september och därmed samla in pengar till Ukraina. Du hänger väl på?

Vi välkomnar och gratulerar vår nya ungdomsklubb.

Presentation från Distriktskonferensen

Rotaract Borås Viskan beskriver sig själva som ett socialt nätverk av unga vuxna med ett stort hjärta!

I dag består klubben av 6 medlemmar mellan 18-30 år, där några studerar och några är yrkesverksamma. De träffas var tredje vecka på Simonsland i Borås. Det de brinner för är att:

• Utveckla ledarskap
  • Utbyta idéer och erfarenheter med varandra
  • Ha kul genom service

Är du nyfiken på att bli medlem eller starta en egen lokal Rotaract klubb?

Kontakta oss på Facebook eller Instagram